آبان ۰۹ ۱۳۹۶ ۰comment
customer relation management

customer relation management

customer relation management

نقش اینترنت در ecrm

customer relation management : امروزه بیش از همیشه تجارت ها به سمت قدرتمند شدن پیش می روند

و دچار تغییرات اساسی می شوند .

بی قائده شدن تجارتها و به هم پیوستن صنایع برخی از این تغییرات می باشد.

تجارت الکترونیک ، اینترنت و وب از جمله مواردی هستند که هسته تجارت را دچار تغییرات کرده اند .

با همه این تغییرات سازمانها متوجه شدند که بیش از همیشه در مقابل رقابتهایی که روز به روز بر شدت

آن افزوده می شود بازارهای بزرگ و مشتری های زیاد و برقراری ارتباط درست و مناسب با مشتریان فعلی

بهترین منبع سودآوری و رشد و بازگشت سرمایه است .

فناوری یکی از ابعاد اصلی ecrm می باشد .

با ورود فناوری اطلاعات به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری تغییرات گسترده ای در رویکرد سازمانها به مشتری و

مخصوصا در بازاریابی به وجود آمده است.

کاربرد این فناوری در crm و تبدیل آن به ecrm نوآوریهایی را فراهم نموده است که پیش از این در crm سنتی قابل تصور نبود .

در میان بسیاری از پیشرفتهای تکنولوژی ظهور اینترنت با ماهیت تعاملی خود منجر به ایجاد ارتباط مستمر

با کیفیت و سرعت بالا با مشتری شده است .

فناوری اینترنت ابزار پشتیبانی کننده فرایندهای کسب و کار است که می تواند از پست الکترونیکی به پایگاه داده های مشتری

را پوشش داده و کانالهای ارتباطات بین خریدار و فروشنده را تکمیل نماید .

علاوه بر این فناوری اطلاعات نقش قابل توجهی در مانورهای کسب و کار ایفا می کند .

پذیرش مناسب نوآوریها می تواند به بهبود عملکرد سازمان منتهی شده و در نتیجه منجر به مزیت رقابتی گردد .

در این میان مشتری نیز به عنوان یک عامل کلیدی در تعیین موفقیت یا شکست کسب و کار شناخته می شود .

در میان مشتریان بین المللی ارتباط اینترنتی امکان پذیر ترین گزینه است . تحول در زمینه رفتار خرید، آگاهی روز افزون مصرف کننده ،

در دسترس بودن فناوری اطلاعات، بانکهای اطلاعاتی ، مقدمات توسعه راهبردهای بازاریابی را فراهم ساخت .

این راهبردها بیشتر بر فعال بودن مشتری تاکید دارند تا بر منفعل بودن مصرف کننده . همسان سازی تماسها و تعدیل نیازهای مشتریان

به شکلی که بتوان تمامی نیازها را در یک قالب گنجانید بسیار ضروری است به این منظور برای برقراری موثر ارتباط باید

آموزشهای لازم در زمینه کاربرد ecrm در زمینه های مختلفی ارائه گردد :

– آموزش کاربرد فناوری

– آموزش مدیریت کسب و کار

– آموزش فروش

– آموزش ارتباط مستقیم با مشتریان

– آموزش فرایند یادگیری مداوم

از طریق آموزشهای فوق رضایت مشتری دیگر یک تمایز گر به شمار نمی رود بلکه پایه ای ترین و حداقل نیاز برای بقا و

حفظ موقعیت سازمان است .

سه وظیفه عمده بازاریابها در ecrm ایجاد و یا به دست آوردن مشترییان جدید ، افزایش روابط با مشتری ، و نگهداری و حفظ مشتری می باشد .

حفظ رضایت و حفظ تمرکز برای همه کسب و کارهای اینترنتی حیاتی است .

 

 

www.echabok.ir

 مطلب قبل…

ادامه مطلب…

 

customer relation management

دیدگاه خود را وارد کنید