تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟
تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز، سرویس آنلاین تبلیغاتی است که توسط موتور جستجوی گوگل راه اندازی شده است.
سرویس تبلیغ در گوگل به بازاریابان اجازه میدهد تا با پرداخت مبلغ بسیار کمی، لینکهای وب سایت خود را
در بین نتایج اصلی یک جستجو نمایش دهند pharmacieinde.com.
این سرویس تبلیغاتی، محبوبیتی باورنکردنی در جهان دارد.
آمار نشان میدهد که کسب و کارهای کوچک و متوسط، به طور میانگین سالیانه ۱۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات گوگل
میکنند. ۹۰% از درآمد ۶۰ میلیارد دلاری شرکت گوگل در سال ۲۰۱۲، از طریق همین تبلیغات گوگل ادوردز بوده است.
تبلیغ در گوگل به چه شکل کار می کند؟
تبلیغات گوگل معمولاً در بالای صفحه نتایج (و همینطور انتهای آن) به نمایش در میآیند و با برچسب ad
از نتایج طبیعی یک جستجو جدا شدهاند.
پس زمانی که شما در گوگل ادوردز مبلغی را شارژ میکنید و یک یا چند کلمه کلیدی را برایش مشخص میکنید،
تبلیغ شما در جایگاههای مخصوص تبلیغ نمایش داده خواهد شد. اما اینکه جایگاهش در بین تبلیغها کجاست،
بستگی به میزان رقابت در کسب و کار شما دارد.
هر چقدر رقابت در یک کلمه بیشتر باشد، برای جایگاههای بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
البته فقط هزینه مطرح نیست، بلکه کیفیت تبلیغتان نیز مهم است.
هر چقدر کیفیت تبلیغ شما بیشتر باشد، گوگل حاضر است بیشتر و در جایگاههای بالاتر آن را نمایش دهد.
این یعنی ممکن است شما، مبلغی کمتر از رقبای خود بپردازید، اما به خاطر کیفیت بالاتر تبلیغتان،
جایگاه بهتری نسبت به آنها داشته باشید.
حال بیایید برای آشنایی بیشتر با ادوردز، به بررسی یک مثال بپردازیم. کلمه طراحی سایت را در نظر بگیرید.
در کلمه طراحی سایت، آنقدر رقابت زیاد است که برای حضور در نتایج اول، شما باید رقمی بیشتر از ۱
دلار بابت هر کلیک پرداخت کنید و برای حضور در صفحه اصلی، احتمالاً هزینه هر کلیک شما، ۳۰ سنت خواهد بود.
این هزینه شاید در ابتدا زیاد باشد. اما شما دو راه ساده برای کاهش هزینه دارید.
یکی اینکه در کلمات مرتبط دیگر با هزینه کمتر، مثل ساخت سایت و ایجاد سایت، تبلیغ بدهید.
یکی هم اینکه آنقدر متن تبلیغ و صفحه فرود سایت خود را بهینه کنید که هزینه تبلیغ شما تا جای ممکن کاهش یابد.
پس، با یک مدیریت درست میتوانید کلمات بکری را در زمینه کسب و کار خود پیدا کنید و هزینه کلیکها را کاهش دهید.
البته برای این منظور لازم است که یک فرد متخصص در این زمینه به شما کمک کند یا آنکه آموزش کاملی در زمینه کار با گوگل ادوردز ببینید.
برای اینکه بیشتر در مورد سیستم و کارکرد گوگل ادوردز اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد میکنیم ویدئوی خود گوگل را
در این زمینه تماشا کنید که به فارسی زیرنویس شده است
تبلیغات در گوگل سریعتر از سئو است
درست است که سئو و بهینه سازی سایت نشان دهنده اهمیت و اعتبار سایت در نتایج جستجوی طبیعی است،
اما به زمان و برنامهریزی بلند مدت نیاز دارد.
در چنین شرایطی، یک کسب و کار نوپا برای آنکه بتواند در کوتاه مدت هم کسب درآمد کند، نیاز به یک روش جایگزین دارد.
و دقیقاً اینجاست که تبلیغ در گوگل می تواند به عنوان یک روش کم هزینه، به کمک کسب و کارهای نوپا بیاید.
تبلیغ در گوگل نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی سوددهی بیشتری دارد
هزینه تبلیغ در گوگل بسیار کم است.
این را زمانی متوجه خواهید شد که آن را با دیگر ابزارهای تبلیغاتی پر مخاطب مانند تلویزیون، رادیو، بیلبورد، مجلات و … مقایسه کنید.
دلیل این موضوع، هدف گیری دقیق مخاطب واقعی است که در هیچ یک از رسانههای پر مخاطب دیگر، امکان آن وجود ندارد.
این یعنی شما فقط کلماتی را هدف قرار میدهید که مشتریان واقعی شما جستجو میکنند و در نتیجه، هزینه شما تا جای ممکن کاهش خواهد یافت.
امکان ویرایش تبلیغات در گوگل ادوردز وجود دارد
یکی از ویژگیهای جذاب تبلیغات در گوگل، امکان ویرایش آنهاست.
زمانی که کمپین تبلیغاتیتان آنگونه که انتظار داشتید موفقیتآمیز نبود، شما میتوانید به راحتی کمپین خود را ویرایش داده تیتر،
متن، کلمات کلیدی و هر آنچه که فکر میکنید نیاز به تغییر دارد را ویرایش کنید و دوباره تبلیغتان را در معرض نمایش قرار دهید.
با تبلیغ در گوگل، شما فرصتی عالی برای بهینهسازی سایت خود دارید
همانطور که پیش از این گفتیم، سیستم تبلیغات گوگل ادوردز، فقط به قیمت تعیین شده شما اهمیّت نمیدهد و کیفیت
تبلیغ شما را هم در نظر میگیرد.
هر چقدر که امتیاز کیفی شما بیشتر باشد، نه تنها هزینه هر کلیک شما کمتر و جایگاه شما بهتر میشود،
بلکه بدان معنی است که مخاطب شما هم از سایتتان راضیتر است.
پس شما یک فرصت استثنایی دارید تا با یک هزینه کم، وب سایت خود را بسنجید و آن را بهبود بخشید