چگونه یک برند موفق شویم
چگونه یک برند موفق شویم : همه ی صاحبان کسب و کار می دانند که برند تاثیر زیادی در تجارتشان دارد.
مهم نیست چهقدر با نفر بعدی فرق دارید، شما یک چیز مشترک دارید: میخواهید برندتان شناختهشود پس سطح آگاهی از برند را افزایش بدهید.
در اینجا توصیه هایی را برای تان آورده ایم که به بازشناسی برندتان کمک میکند تا یک برند جاودانه داشته باشید.
-
داستان بسازید
یکی از موثرترین راهها برای افزایش بازشناسی برند تسلط بر هنر داستانسرایی است.
مشتریهای بالقوه نیاز دارند قبل از اینکه به برندی اعتماد کنند، داستان آن را بدانند.
بدون داستان، رساندن پیامتان به مخاطبان موردنظر دشوار خواهدبود.
آدمها عموما داستانهای مربوط به شکلگیری و خاستگاه هرچیز را دوست دارند، پس با این شروع کنید
که چرا و چگونه فکر ساختن این برند به ذهنتان خطور کرد.
-
یک لوگوی منحصر بفرد بسازید
شاید خیلی ابتدایی به نظر برسد، ولی کارشناسان کسبوکار معتقدند داشتن لوگوی منحصر بفرد به اندازهی
نقل داستانی مناسب اهمیت دارد.
لوگوی شما باید منحصر بهفرد و خوشترکیب باشد و بتواند در یک نگاه گویای داستان برندتان باشد.
لوگوی شما در تصمیم آدمها به خرید موثر است و به پروش نگرش نهایی به سوی برندتان کمک میکند.
شما نباید هنگام ایجاد تاثیر در نخستین نگاه مناسب ضعیف عمل کنید.
-
تبلیغات چاپی داشته باشید
در این عصر بازاریابی آنلاین، قدرت ابزارهای بازاریابی چاپی باکیفیت را دست کم نگیرید.
کارتویزیت، تراکت و حتی نامههای شخصی، اعتماد و باورپذیری بالایی را منتقل میکنند.
به یاد داشتهباشید در نهایت شما همچنان با آدمهای واقعی صحبت میکنید، پس مهم است ابزارهای
تبلیغاتی چاپ شدهتان هم برای آدمهای واقعی طراحی شدهباشند.
-
بیلبوردها زیرکانه داشته باشید
لازم نیست میلیون ها تومان هزینه کنید تا فضای بیلوردهای مرسوم را در اختیار داشتهباشید.
اگر با بودجهای کم کار میکنید، همیشه میتوانید منابعی را که به آسانی در دسترستان هستند مدیریت کنید.
مثلا از ماشینتان به عنوان بیلورد متحرک استفاده کنید، این میتواند روشی موثر و سازگار با بودجه برای توسعهی
بازشناسی برند در منطقهی خودتان باشد..
چند چیز را باید به یاد داشتهباشید: پیام مختصر و کوتاه باشد، حتما لوگو را لحاظ کنید، اطلاعات تماس را از قلم نیندازید، فراخوانی برانگیزنده داشته باشید.
-
در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید
این روزها بدون سرمایهگذاری در شبکه های اجتماعی نمیتوانید به سادگی برندی را توسعه دهید.
شبکههای اجتماعی تبدیل به دروازهای شدهاند که مشتریان میتوانند از طریق آنها بیشتر درموردتان بدانند.
این نهتنها ابزاری فوقالعاده برای افزایش بازشناسی برند است بلکه سریعترین راه برای انتقال پیام برندتان به مخاطب مدنظر است.
-
وبلاگ بنویسید
یک راه برای اینکه مشتریهان بیشتر درموردتان بدانند و در نهایت به شما اعتماد کنند وبلاگ نویسی است.
این نه تنها برای افزایش بازشناسی برندتان فوقالعاده است، بلکه میتوانید از وبلاگتان برای اطلاعرسانی،
سرگرمی، و جلب اعتماد با بازار مقصد استفاده کنید.
-
خبرنامه بفرستید
درست مثل وبلاگ، خبرنامههای ایمیلی میتوانند کمک کنند در بازار مقصد علاقه و اعتماد ایجاد کنید.
فرستادن یک پیام مختصرو مفید و شفاف به فهرست مخاطبان ایمیلتان از طریق راه ارتباطی کاربردپسند میتواند
به آنها کمک کند برندتان را به خاطر بسپارند. اگر به خودتان زحمت ندهید با مشتریانتان در تماس باشید، آنها را به صورت تضمینی به رقیبتان واگذار کردهاید.
-
به مراجعان هدیه بدهید چگونه یک برند موفق شویم
ارتباط کلامی هنوز و همیشه قدرتمندترین روش برای پیشتاز بودن است.
راهاندازی یک سیستم هدایا خیلی ساده است. میتوانید به کسانی که مشتریان جدید را به شرکت شما ارجاع میدهند
پیشنهاد تخفیف یا مشوقهای دیگر بدهید. فقط مطمئن شوید جزییات را به مشتریان انتقال دادهاید تا بدانند دلیلی برای هیجانزده شدن دارند.
-
زوج کاری تشکیل دهید
شبکهای کار کردن یک راه فوقالعادهی دیگر برای این است که توجه آدمهای مدنظر را به برندتان جلب کنید.
با شرکت در برنامههای تلویزیونی تجاری و رویدادهای شبکهای محلی، شناساندن برندتان به عموم آسانتر خواهدبود و حتی ممکن است
آدمهای مناسبی برای مشارکت پیدا کنید.
کلید یافتن زوج کاری مناسب تمرکز روی فاصلهها است. به دنبال برندهایی باشید که ظرفیت رشد را در کنار برندتان دارند.
تا حد امکان از انتخاب رقبای مستقیم به عنوان زوج کاری اجتناب کنید، بهویژه اگر شما طرفی هستید که همهی امتیازها را در اختیار دارید.
چگونه یک برند موفق شویم
چگونه یک برند موفق شویم