چگونه موفقیت فروشگاه اینترنتی خود را بسنجیم
چگونه موفقیت فروشگاه اینترنتی خود را بسنجیم : این روزها هر کس در هر حوزه ای که مشغول به کار است، سعی در به روز کردن خود و انجام حرفه خود دارد.
صاحبان فروشگاه های اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
اگر از صاحبان کسبوکارهای موفق بپرسید «اوضاع کاری چطور است؟»
آنها میتوانند خیلی دقیق و با اعتمادبهنفس، وضع فعلیشان را به شما بگویند.
پاسخ آنها مبتنی بر دادههای موثقی است که در دست دارند.
خیلی مهم است که شما بتوانید بهطور شفاف و بر اساس معیارهای مشخص در مورد کسبوکارتان صحبت کنید؛
بهکمک چنین دادههایی بهراحتی میتوانید اوضاع فعلی را سنجیده و برای آیندهی کسبوکارتان برنامهریزی کنید.
در حوزهی تجارت الکترونیکی و توسعهی فروشگاههای اینترنتی این موضوع جدیتر هم میشود.
در مورد فروشگاه های اینترنتی استفاده از پنل های مدیریتی فروشگاهی این موضوع را امکانپذیر کرده است.
سرویسهایی مثل «گوگل آنالیتیکس» (Google Analytics) ابزارهایی را برای مدیریت بهتر وبسایت در اختیارتان قرار میدهند.
در اینگونه سرویسها، معیارهایی استفاده میشوند که به کمک آنها میتوانید تصویری دقیق از وضعیت وبسایتتان داشته باشید.
گوگل آنالیتیکس شما را در مورد بهبود وب سایتتان یاری می کند.
از طرفی برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیکی، مثل شرکت لجستیکی تجارت الکترونیک چابک به کام امروزه بیش از پیش با
فروشگاه های اینترنتی برای ارسال و تحویل خرید های آنلاین مشتریان همکاری دارند، علاوه بر خدمات انبارداری و
بسته بندی و ارسال، پنل هایی را در اختیار فروشگاه های اینترنتی قرار می دهند تا صاحبان این وب سایت بصورت
لحظه ای از وضعیت سفارش خود اطلاع پیدا کرده یا میزان موجودی محصولات انبار خود را از طریق مدیریت اطلاعات
این پنل ها چک کنند.
این پنل های مدیریتی نیز شما را در مشاهده وضعیت فروش و در نتیجه انجام اقدامات لازم برای کسب رضایت مشتری و
درنتیجه فروش بیشتر یاری خواهند داد.
۶ معیار اصلی برای سنجش عملکرد یک فروشگاه آنلاین وجود دارد. این معیارها عبارتاند از:
- کاربران جدید
- نرخ تبدیل
- تاریخ و ساعت نرخ تبدیل
- رفتار کاربر
- خریدهای منحصربهفرد
- ترک سبد خرید