آذر ۰۱ ۱۳۹۶ ۰comment
مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی

مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی

ارزیابی اثر ابعاد هوش هیجانی بر مدیریت رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی

مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی : رسانه های اجتماعی انواع گوناگونی دارند و

می توان آنها را درهشت گروه دسته بندی نمود:

شبکه ی اجتماعی :

مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی : یک شبکه ی اجتماعی، زنجیری بهم پیوسته از

پروفایل های افراد مختلف و صفحات و گروه های ایجاد شده توسط کاربران است.

اگرچه در ابتدا شبکه های اجتماعی تنها امکان برقراری با دوستان و آشنایان، تشکیل و عضویت در گروه،

ایجاد صفحات شخصی، به اشتراک گذاری محتوا و نظایر اینها را برای کاربران خود فراهم می کردند اما

امروزه برای باقی نگهداشتن کاربران و افزایش تعداد آن ها امکاناتی نظیر برگذاری نظرسنجی، انجام بازی های

آن لاین، تماشای فیلم های کمپانی های معتبر و مانند اینها را نیز به ویژگی های خود افزوده اند.

پروژه مشترک –ویکی :

مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی

در ویکیها کاربران به صورت مشترک بر روی موضوعی خاص فعالیت کرده و در کنار یکدیگر محتوای ویکی را ساماندهی می کنند.

امکان تغییر محتوا برای تمام کاربران باز است و مدیرانی که از بین کاربران انتخاب شده اند، بر روند فعالیت ویکی نظارت می کنند.

ویکی فاصله ی مکان-زمان را برای کاربر روی پروژه های مشترک از بین می برد و به کاربران امکان مشارکت در پروژه را از فواصل

دور و در بازه های زمانی متفاوت می دهد.

وبلاگ :

وبلاگ ساده ترین شکل یک رسانه ی اجتماعی است، رسانه هایی که می توان آن را به رسانه ی شخصی مدیر و

صاحب وبلاگ تعبیر کرد. قواعد نوشتن در وبلاگ را مدیر آن تعیین می کند.

وبلاگستان هر جامعه، بازتاب منحصر به فردى از ویژگى‏هاى خاص اجتماعی، فرهنگى و سیاسى‏ آن است.

جامعه ی محتوایی :

در این سایتها کاربران محتواهای گوناگونی نظیر صوت، ویدئو، عکس و … را بارگذاری کرده و به اشتراک می گذارند.

فروم :

فروم ها امکان تبادل نظر، پرسش و پاسخ و گفتگو پیرامون موضوع و یا موضوعاتی مشخص را فراهم می کنند.

هر فروم از زیرمجموعه های موضوعی متفاوتی تشکیل شده است که کاربران بسته به نیاز خود وارد یکی از آنها می شوند.

فروم ها، گاه مستقل اند و گاه بخش جانبی یک سایت هستند.

میکروبلاگ :

میکروبلاگ ها تلفیقی از شبکه ی اجتماعی و وبلاگ هستند که در آنها طول پیامهای کاربران از تعداد مشخصی

کاراکتر پیروی می کند.

به جهت کوتاهی متن پیامها، اغلب کاربران این سایتها از تلفن همراه و یا افزونه های ویژه ی مرورگر خود برای

ارسال پیام استفاده می کنند بدون اینکه وارد سایت اصلی شوند.

پادکست :

نوعی از فایلهای صوتی و تصویری که بر روی اینترنت بارگذاری شده و قابلیت به اشتراک گذاری دارند.

علاوه بر پادکستهای شخصی، افراد مشهور و همچنین برخی شبکه های رادیویی و تلویزیونی نیز از پادکست استفاده می‌کنند.

جهان مجازی :

جهان مجازی عملکردی شبیه شبکه اجتماعی دارد با این تفاوت که افراد در این محیط همانند دنیای

واقعی فعالیت خواهند کرد.

نحوه ی کار به این ترتیب است که کاربر ابتدا برای خود یک آواتار ساخته و سپس همانند دنیای واقعی

برای خود محل زندگی، کار و تفریح تعیین و همچنین خانواده و گروه دوستان تشکیل خواهد داد.

شبکه های اجتماعی اینترنتی به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا

و افکار ایشان و تأمین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی جوانان تبدیل شده اند.

شبکه های اجتماعی اینترنتی علاوه بر اینکه مرجع تأمین بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی اعضای خود هستند،

این امکان را برای اعضا فراهم می کنند که همزمان با انجام سایر فعالیت های اجتماعی از طریق رایانه یا تلفن همراه،

فعالیت خود را در این جوامع مجازی نیز پیگیری نمایند.

براساس تعریف صدیق بنای، شبکه های اجتماعی واژه ای است که برای نامیدن گروهی از افراد که در میان خود دارای

ارتباطات وسیع و مستمر هستند و یک حلقه ی منسجم ارتباطاتی را تشکیل می دهند، به کار می رود.

پیشینه ی پژوهش

هوش هیجانی ریشه در مفهوم “هوش اجتماعی” دارد که برای اولین بار توسط ثورندایک در سال ۱۹۲۰ مطرح شد.

به زعم وی، هوش اجتماعی بیانگر توانایی درک و مدیریت افراد در روابط انسانی است.

اصطلاح شبکه های اجتماعی را برای نخستین بار چی ال بارنز در سال ۱۹۵۴ طرح گردید و از آن پس به سرعت

به شیوه ای کلیدی در تحقیقات و مطالعات بدل گشت.

تحقیقات بسیاری در زمینه ی هوش اجتماعی انجام گرفته است .

مدیریت رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی

 

www.echabok.ir

ادامه مطلب …

مطلب قبلی …

دیدگاه خود را وارد کنید