توزیع کالا در فروشگاه های اینترنتی چگونه انجام میشود
توزیع کالا در فروشگاه های اینترنتی چگونه انجام میشود مدیریت کانال توزیع بخشی جدانشدنی از فرآیند بازاریابی است ،
چنانچه با دقت و کیفیت کافی به انجام نرسد میتواند در روند موفقیت کسب و کار اختلال جدی ایجاد کند.
مدیریت کانال توزیع در یک فروشگاه اینترنتی، به معنی «پیدا کردن روشی برای رساندن محصول و خدمت در زمان مناسب و با کیفیت مناسب به دست مصرف کننده» است.
عدم مدیریت صحیح کانال توزیع سبب ایجاد نارضایتی و عدم موفقیت فروشگاه اینترنتی میشود. به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از بازاریابی به جلب رضایت مشتری و جذب مشتری به روش بازاریابی دهان به دهان وابسته است، کیفیت سیستم توزیع نقش مستقیم و اساسی در موفقیت این شکل از بازاریابی ایفا میکند.
انواع روشهای توزیع محصول
توزیع محصول بسته به حجم، وزن، نوع و قیمت آن با روشهای متنوعی امکانپذیر است. بدیهی است که هر یک از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. در فرآیند مدیریت کانال توزیع، توجه به مزایا و معایب هر روش و تشویق مشتریان با استفاده از روشهای محسوس و نامحسوس به سمت روشهای کارآمدتر الزامی است.
حجم و وزن محصول یکی از نکاتی است که باید رعایت شود
زمانی که حجم کالای مورد نظر بیشتر از مقدار مشخصی باشد ارسال محصول با محدودیت روبه رو میشود، و امکان ارسال محصول با پیک موتوری و پست ناممکن است .
روش های توضیع کالاهای فروشگاهای اینترنتی
جمع اوری و توزیع بسته ها به صورت درب به درب .
امکان ثبت اطلاعات و ارائه لیست کالاهای دریافتی
امکان اخذ امضاء و اطلاعات گیرنده کالا
امکان تماس با گیرنده ارائه اطلاعات درصورت عدم حضور در مقصد
رهگیری محصولات به صورت انلاین
ارائه سرویس بسته بندی محصولات
امکان ارسال مجدد کالاهای معطله طبق درخواست گیرنده
امکان نگهداری مرسولات و تحویل حضوری آنها در محل شرکت توزیع کنده
لطفا برای حمایت از ما عضو کانال تلگرامی ما شوید .