آبان ۰۷ ۱۳۹۶ ۰comment
تجارت الکترونیک - E-commerce

تجارت الکترونیک – E-commerce

تجارت الکترونیک – E-commerce

تجارت الکترونیک – E-commerce :تجارت یا دادوستد انتقال مالکیت کالا و خدمات از یک شخص یا نهاد به دیگری به ازای دریافت چیزی از خریدار است.

به طور کلی هرگونه عملی (قابل سنجش و اندازه گیری مادی) را که اشخاص در مقابل کالا یا خدمتی،

کالا یا خدمتی را واگذار نموده و هر دو طرف به هنگام این عمل راضی باشند تجارت گفته می‌شود.

تجارت به دو قسمت تجارت داخلی و تجارت خارجی تقسیم می‌شود.

در عرف معمول به تبادل کالاها یا خدمات تجارت اطلاق می‌شود و برای بهتر معامله کردن در زمان لازم و محدود نیاز به

اطلاعات و مدیریت کردن اطلاعات جهت رسیدن به هدف است. تجارت سازوکاری است که هستهٔ سرمایه‌داری را تشکیل می‌دهد.

تجارت الکترونیک

این نوع از تجارت که به صورت انلاین است و به معنی داد و ستد الکترونیک است در تجارت الکترونیک مهم ترین و چالش

بر انگیز ترین مسیله ای که باید به ان توجه شود موضوع امنیت است که در این نوع از تجارت بسیار مهم است.

مصوبات تجاری

تحریم تجارت علیه یک کشور خاص است که گاهی به آن به منظور مجازات آن کشور برای برخی از اقدام‌ها تحمیل شده‌است.

تحریم، یک شکل شدید از انزوای تحمیل شده، و محاصره تجارت یک کشور دیگر است.

به عنوان مثال، ایالات متحده تحریم علیه کوبا را برای بیش از ۴۰ سال داشته‌است.

موانع تجاری

اگر چه معمولاً محدودیت‌های تجاری در میان کشورها وجود دارد، تجارت بین‌المللی معمولاً توسط سهمیه و محدودیت‌های دولتی

تنظیم و اغلب توسط تعرفه مشمول مالیات است.

تعرفه معمولاً بر واردات است، اما گاهی اوقات کشورها ممکن است تعرفه یا یارانه‌های صادراتی را تحمیل کنند.

همه این موانع تجاری نامیده می‌شوند.

اگر دولت موانع تجاری را حذف کند، یکی از شرایط تجارت آزاد وجود دارد.

دولتی که سیاست‌های حمایت از تولیدات داخلی را پیاده می‌کند ایجاد کننده موانع تجاری است.

تجارت بین‌المللی

تجارت بین‌المللی، تبادل کالا و خدمات در سراسر مرزهای ملی است. در اغلب کشورها، نشان دهنده بخش مهمی از تولید

ناخالص داخلی است.

در حالی که تجارت بین‌المللی در سراسر تاریخ (جاده ابریشم، جاده کهربا) حاضر بوده‌است، اهمیت اقتصادی، اجتماعی،

سیاسی آن در قرن‌های اخیر، عمدتاً به دلیل صنعتی شدن، حمل و نقل پیشرفته، جهانی شدن، شرکت‌های چند ملیتی،

و صادرات افزایش یافته‌است.

در واقع، احتمالاً سبب رشد روزافزون تجارت بین‌المللی است که معمولاً منظور از اصطلاح “جهانی شدن” است.

شواهد تجربی برای موفقیت در تجارت را می توان در تضاد بین کشورهایی مانند کره جنوبی، که سیاست صنعتی صادرات گرا،

و هند، که سیاست بسته تر دارد در طول تاریخ مشاهده نمود (گرچه هند بازکردن اقتصاد خود را از سال ۲۰۰۵آغاز کرده‌است،).

کره جنوبی به مراتب بهتر از معیارهای اقتصادی هند بیش از پنجاه سال گذشته انجام می‌دهد، اگر چه موفقیت آن نیز با نهادهای دولتی مؤثر است.

 

 

 

تجارت الکترونیک – E-commerce

www.ramel.ir

 

دیدگاه خود را وارد کنید