آبان ۲۵ ۱۳۹۶ ۰comment
بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی

۶ – افزودن گزینه های نامعقول

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :فرایند خرید در تصمیم گیری خلاصه می شود .اگر شخص تصمیم بگیرد ، قطعا خرید خواهد کرد .

حال گاهی این تصمیم گیری آنقدر پیچیده می شود که شخص را از خرید منصرف می کند .

انتخاب بین دو گزینه نزدیک به هم کار بسیار سختی است و بسیاری از افراد را از خرید منصرف می کند .

گزینه های نامعقول محصولاتی هستند که به فروش محصولی دیگر کمک می کنند.

خود آن محصول نامعقول شاید هیچ فروشی نداشته باشد اما فرایند تصمیم گیری را برای مشتری آسان تر می سازد .

۷ -ترتیب ارائه گزینه‌ها

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :ترتیب ارائه محصولات به مشتری می‌تواند یکی از عوامل مهم و تعیین‌کننده در میزان افزایش فروش باشد.

این موضوع هم در فروش حضوری و هم در وب‌سایت اهمیت دارد. تحقیق جدیدی که توسط دانشمندان برکلی

و هاروارد انجام شد نشان می‌دهد که افراد اغلب اولین گزینه‌ای که می‌بینند را بهتر می‌دانند.

این موضوع « اثر تقدم» نامیده شده است و نشان می‌دهد ترتیب ارائه محصولات می‌تواند بر تصمیم خرید مشتری اثر بگذارد.

اثر گذاری این موضوع در دنیای وب بیشتر است .

آزمایشی که «الکساندر فلفرنیگ» انجام داد ، نشان می دهد وقتی به خریداران وب سایت ۴ چادر مسافرتی

تقریبا مشابه پیشنهاد شد ، فروش گزینه اول ۵/۲ برابر گزینه های دیگر بود .

چادرها از لحاظ طراحی و قیمت بسیار نزدیک به هم بودند .تنها تفاوت ترتیب ارائه این محصولات در سایت بود

 

۸- کمیابی

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :هر گاه محصول یا خدمتی کمیاب شود ارزش ذهنی آن بالاتر می رود و درخواست ها بیشتر می شود.

در سایت های تخفیف گروهی ایرانی مانند تخفیفان اغلب اتفاق جالبی رخ می دهد .

فرض کنید از محصولی ۱۰۰ عدد برای فروش ویژه در سایت قرار داده شده است .

هر چه تعداد خریدها افزایش می یابد و تعداد باقیمانده کاهش می یابد ، سرعت فروش بیشتر می شود.

در واقع هر چه یک کالا کمیاب تر می شود و رو به اتمام است استقبال از آن بیشتر می شود .

یکی از بهترین فرصت ها برای بازاریابی محصول ، زمانی است که آن محصول تمام می شود و مشتریان

باید برای خرید مدتی صبر کنند .

اگر محصول یا خدمتی همیشه در دسترس باشد این ذهنیت ایجاد می شود که چندان با ارزش نیست و

نباید برای خرید آن عجله کرد .

لذا نمایش تعداد محصولات موجود در انبار بر روی سایت و کاهش موجودی انبار بازدیدکنندگان را ترغیب می کند

تا زودتر خرید خود را انجام دهند.

۹ -نفع سریع و لحظه ای

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :مغز قدیم همواره به دنبال نفع سریع و لحظه ای است و به جای بررسی عواقب دراز مدت ترجیح می دهد به

سود لحظه ای بیندیشد .

در واقع ضرب المثل “سرکه نقد به از حلوای نسیه است” یک ایده مهم بازاریابی عصبی را بیان می کند!

در فروش های آنلاین بهتر است به یک نفع لحظه ای اشاره شود .

برای مثال سایتی که کتاب می فروشد اگر پیشنهاد دهد که با خرید کتاب ، نسخه الکترونیکی آن بلافاصله

در دسترس خواهد بود تا کتاب چاپ شده به دستشان برسد ، فروش بیشتر خواهد شد.

همین نفع سریع و لحظه ای باعث شده که فروش کتاب های الکترونیکی هر روز افزایش یابد .

خریدار احساس می کند با خرید کتاب الکترونیکی بلافاصله به محصول دسترسی دارد و حس برنده بودن دارد .

۱۰-جا نمایی درست امکانات سایت

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :به گواه متخصصان ، مغز ما به گونه ای برنامه ریزی شده است که متوجه تغییرات و تفاوتها در محیط پیرامون خود

می شود؛ در واقع این یک تکنیک برای حفظ بقا است.

چیزهایی که موجب شکستن و در هم ریختن چارچوبهای مورد انتظار و الگوهای پیش بینی شده در مغز می شود ،

به مثابه یک هشدار بیدار باش و زنگ خطر برای مغز خزنده هستند.

جا نمایی درست امکانات سایت در وبلاگها و سایت های اینترنتی، دلیل ۸۰ درصد از موفقیت آنها است.

به همین دلیل است که معمولاً لوگوی شرکتها در چشم گیر ترین قسمت سایت قرار داده میشود.

یکی از تکنیک های مهیج در این نوع طراحی ها استفاده از عناصر متحرک در وب سایتها است.

عناصر متحرک میتواند حاوی مهمترین پیام وب سایت باشند.

مثل سایتهای خبری که مهمترین اخبار خود را به صورت نوشتار متحرک در قسمتی از سایت حک میکند .

مغز به خوبی متوجه این عناصر میشوند.

عناصر متحرک موجب غنی تر شدن تجربه آنلاین میشوند و در تصمیم گیری مغز اثر میگذارند .

شرکت ها می توانند پیشنهادهای اغوا کننده تخفیف و یا عنوان مهمترین محتوا و مقالات خود را به صورت متحرک در آورند.

این پیامها موجب جلب توجه مغز قدیم می شود .

 

۱۱- نحوه ی قیمت گذاری

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :در قیمت گذاری محصولات و خدمات تا جای ممکن از قیمت های نهایی استفاده شود ،

قیمتی که دیگر هیچ مبلغی به آن اضافه نخواهد شد. اگر هزینه هایی مانند بسته بندی ،

ارسال و .. وجود دارد ، می بایست با قیمت محصول جمع شود و قیمت نهایی در سایت اعلام شود

و به کاربران این اطمینان خاطر داده شود که به جز مبلغ اعلام شده، هیچ هزینه جانبی دیگری پرداخت نخواهند نمود.

با این کار یکی از نقاط درد فروش کاهش خواهد یافت .

علاوه بر آن بهتر است قیمتی که در سایت درج شده است ، توجیه شود. اگر قیمت درج شده بیشتر از قیمت مرسوم

و یا حتی کمتر از آن است ، توجیه قیمت باعث افزایش فروش می شود .

توجیه قیمت حس خوبی در مشتری ایجاد می کند و همین حس می تواند احتمال خرید را افزایش دهد .

۱۲- نشان دادن تعداد صفرها

بازاریابی و بازارسازی بازاریابی عصبی :قیمت محصولات در ایران اغلب چندین صفر دارد. برای مثال قیمت یک کتاب ۹۰۰۰۰ ریال است .

وقتی قیمت ها از ریال به تومان تبدیل می شوند ، استقبال و خرید بیشتر می شود .

همچنین وقتی به جای ۹۰۰۰ تومان نوشته شود “۹ هزار تومان” مجددا فروش بیشتر می شود.

زمانی که هدف ، نمایش قیمت محصول برای مشتریان است بایستی از حداقل صفر ممکن استفاده شود

و هنگامی که مقصود، نشان دادن هزینه هایی است که توسط فروشنده و صاحب سایت پرداخت شده است

این مبلغ با حداکثر صفر ممکن نشان داده شود.

برای مثال ، هزینه پستی که توسط فروشنده این کتاب پرداخت می شود به اینگونه ۳۰۰۰۰ ریال نمایش داده شود .

 

www.echabok.ir

مطلب قبلی …

دیدگاه خود را وارد کنید