دی ۰۷ ۱۳۹۶ ۰comment
استارتاپ لجستیک

استارتاپ لجستیک

استارتاپ لجستیک

استارتاپ لجستیک : استارتاپ های بخش لجستیک (Logistics) به دلیل جذابیت کم این صنعت چندان شناخته شده نیستند.

بنابراین ما قصد داریم طی مقالاتی به معرفی ۳۰ استارتاپ مهم این صنعت بپردازیم.

بودجه صنعت لجستیک و حمل و نقل از ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسید.

سرمایه‌گذاران جسور در حال افزایش ارزش سهام استارتاپ‌هایی هستند که بهره‌وری این صنعت قدیمی اما سودمند را ارتقاء می‌دهند.

این استارتاپ‌ها اغلب به دلیل جذابیت کم صنعت لجستیک کمتر شناخته شده هستند.

به همین دلیل ما در نظر داریم لیستی ۳۰ تایی از استارتاپ‌های لجستیک که احتمالاً بر آینده این صنعت

اثرگذار خواهند بود به شما ارائه دهیم و شما را هر چه  بیشتر با تغییر و تحولات و فرصت‌های پیش روی این صنعت آشنا سازیم.

مرحله کشت ایده

استارتاپ بادی‌تراک (BuddyTruk) فرایند جابجایی و انتقال کالا را «اجتماعی» خواهد کرد.

 

استارتاپ Buddytruk

 

انتقال کالاهای خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان از مکانی به مکان دیگر بسیار گران تمام خواهد شد.

برای مثال، در صورتی که یک خریدار مبلی را از فروشگاه وستلم (WestElm) خریداری کند و بخواهد آن را از طریق سرویس

تحویل کالای این فروشگاه دریافت کند باید چیزی حدود ۲۰۰ دلار هزینه و ۲-۳ روز زمان را برای این کار اختصاص دهد.

اما استارتاپ بادی‌تراک (BuddyTruk) فرایند جابجایی و انتقال کالا را «اجتماعی» خواهد کرد.

این سرویس مصرف‌کننده را با یک کامیون یا وانت محلی (که در این سرویس buddy نامیده می‌شوند) مرتبط خواهد کرد.

بادی‌ها (دارندگان کامیون یا وانت) می‌توانند هر ساعت ۴۰ دلار درآمد داشته باشند.

مصرف کننده نیز با پرداخت هزینه ارسال کالای خود به یک نفر (و نه یک شرکت) در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهد کرد.

فرایند ارسال کالا نیز غالباً طی چند ساعت (و نه چند روز) انجام خواهد شد.

این استارتاپ هم‌اکنون در لس آنجلس، آستین و اورنج کانتی در حال فعالیت است.

چریوت (Chariot) در حال ایجاد مسیرهای انتقالی بهتر، سریع‌تر و ارزان قیمت است.

 

استارتاپ Chariot

رفت و آمد در سن‌فرانسیسکو بسیار گران قیمت و زمان‌بر است.

چریوت (Chariot) در حال ایجاد مسیرهای انتقالی بهتر (بواسطه شناخت بهتر عادات کارمندان و اولویت‌های آنها)

است که نسبت به سرویس حمل و نقل عمومی دارای سرعت بیشتری هستند و از تاکسی یا اوبر (Uber) نیز ارزان‌تر هستند.

آنها با شناخت آدرس منزل و محل کار کاربران خود نقاط سوار/پیاده شدن و مسیرها را به اشتراک می‌گذارند.

ون‌های ۱۴ نفره این شرکت (که Chariot یا ارابه نامیده می‌شوند) نیز از یک فناوری منحصربفرد برای مسیریابی

و ارائه خدمات استفاده می‌کنند.

چریوت به طور ماهیانه امکان انجام ۶۰٬۰۰۰ سفر را فراهم می‌کنند و هزینه تردد در برخی مسیرها را نیز تا ۳ دلار کاهش داده است.

 

کلیرمتال (ClearMetal) با پیشبینی‌های دقیقی که ارائه می‌دهد به بازیگران این صنعت کمک می‌کند تا پیچیده‌ترین مشکلات لجستیکی خود را حل و فصل کنند.

 

استارتاپ ClearMetal

ناوهای حمل کالا، متصدیان ارسال کالا و دیگر بازیگران زنجیره تأمین برای بکارگیری ابزارهای مناسب

در زمان و مکان مناسب و اتخاذ بهترین تصمیمات تجاری با مشکل مواجه هستند.

کلیرمتال (ClearMetal) پیشبینی‌هایی را ارائه می‌دهد که عموماً بسیار دقیق هستند و به بازیگران

این صنعت کمک می‌کنند تا پیچیده‌ترین مشکلات خود (مانند چینش بهینه‌ی کانتینرها و برنامه‌ریزی فضای بار) را حل و فصل کنند.

کلیرمتال این کار را با مدلسازی، پیشبینی و شبیه‌سازی حرکات هر یک از کانتینرها با استفاده از علم اطلاعات

(Data Science) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) انجام می‌دهد.

 

 

www.echabok.ir

ادامه مطلب…

مطلب قبلی…

 

 

استارتاپ لجستیک

استارتاپ لجستیک

دیدگاه خود را وارد کنید